De inrichting van
kwaliteitszorg
- Je wilt hulp bij een herstelopdracht.
- Je wilt kwaliteitszorg een zaak van het hele team maken.
- Het huidige kwaliteitszorgstelsel voelt vooral als een ‘moetje’. Daar wil je van af.
- Je vraagt je af of het niet effectiever kan.
- Je wilt dat de informatie die verzameld wordt, past bij visie van de (school)organisattie.
- En vul maar aan!
Rijnlands werken met kwaliteitsinstrumenten
- Het werken met jullie kwaliteitsinstrument gaat teveel over ‘voldoen’.
- Je wilt het eigen verhaal centraal stellen.
- Je wilt dat de inzet van kwaliteitsinstrumenten bijdraagt aan een onderzoekende cultuur. Op elk niveau.
- Je wilt dat kwaliteitsinstrumenten veel meer dan nu middelen zijn in handen van de professionals .
- En vul maar aan!
Van informatie
naar dialoog
- Je gelooft dat reflectie het kloppende hart is van een kwaliteitscultuur.
- Je wilt dat informatie op alle niveaus wordt benut om ‘pit’ te geven aan de dialoog over goed onder onderwijs.
- Je wilt handvatten in het voeren van de reflectieve dialoog over goed onderwijs.
- Je wilt audits goed èn inspirerend. Minder gericht op checken, meer op leren. En dus op dialoog.
- En vul maar aan!
Kwaliteitszorg geweldig maken, dat is onze drive!
Inrichting
kwaliteitszorg

Herstelopdrachten
Kwaliteitszorg Rijnlands organiseren
Aan de slag met lerende audits
Werken met ken- en stuurgetallen
Kwaliteit analyseren van informatie
Betekenisvol werken met kwaliteitsinstrumenten

Rijnlands werken met kwaliteitsinstrumenten
Leren werken vanuit de bedoeling
Teamleden weer aan het roer zetten
Informatie leren vertalen naar ‘hefbomen’
–
De reflectieve dialoog
centraal stellen

Informatie vertalen naar kerninzichten
Vragen leren stellen bij informatie
Vanuit informatie de dialoog leren voeren
De reflectieve dialoog op elk niveau toepassen-
De reflectieve dialoog als ‘kwaliteitsinstrument’